NOS Stories opent beerput: 4000 meldingen seksuele intimidatie op school

Seksuele intimidatie op school bron: NOS Stores

Wat een ‘oproepje’ op Instagram al niet teweeg kan brengen. NOS Stories deed een oproep voor verhalen over seksuele intimidatie op scholen. Het resultaat was huiveringwekkend: Stories ontving bijna 4000 (!) verhalen over ongewenste aanrakingen, ongepaste opmerkingen en zelfs aanrandingen. Die werden gepleegd door medeleerlingen, maar ook door docenten.

De kille cijfer liegen er niet om. Uit onderzoek blijkt dat 170.000 leerlingen te maken heeft gehad met seksuele intimidatie op school. Driekwart van de gevallen wordt niet gemeld.

Maak jij dit ook mee op school. Bel, DM, schrijf of mail dan naar instanties die jou kunnen helpen. Stichting Veilig Onderwijs kan jou ook te woord staan en helpen. Bel met 034-6550655 of mail naar ikzoekhulp@stichtingveiligonderwijs.nl.

Ook voor scholen die met deze problemen te maken hebben, staat Stichting Veilig Onderwijs klaar. Wij kunnen helpen bij het maken van veiligheids- en beleidsplannen. Ook helpen wij scholen bij de uitvoering en actueel houden hiervan. Schroom niet om contact op te nemen met 034-6550655 of ikzoekhulp@stichtingveiligonderwijs.nl.