People help the People 2015 - Stichting Veilig Onderwijs

People help the People 2015

Over ons, SVO > Media / Publicaties > De Award video

De People Help The People Award 2015

Ook dit jaar heeft de commissie Iedere Dag Veilig Onderwijs van Stichting Veilig Onderwijs de People help The People Award uitgereikt. De keuze van de commissie is gevallen op Neomi Lotte.

People help the people

De Award is een initiatief van de Stichting Veilig Onderwijs en mede mogelijk gemaakt door Flexicon te Weesp, waar wij Flexicon dankbaar voor zijn. Docent Nederlands Neomi Lotte van het Oranje Nassau College in Zoetermeer, heeft op vrijdag 4 december 2015 uit handen de commissieleden van de commissie Iedere Dag Veilig Onderwijs Gerard en Ingrid van Beelen, op haar school en in het bijzijn van haar hele team, een award gekregen voor haar grote inzet tegen pesten op school. Hun dochter Livia van Beelen maakte in maart 2012 op 13-jarige leeftijd een einde aan haar leven, omdat ze gepest werd via de sociale media en op school. In één van haar afscheidsbrieven sprak ze de wens uit dat andere kinderen wél gehoord worden op school. Neomi maakt problemen in haar klas bespreekbaar en beschrijft herkenbare situaties in haar online blog.

De commissieleden, Gerard en Ingrid waren zeer geroerd door het blog 'Over de streep', waarin een klas wordt geconfronteerd met pestgedrag. De award draagt de naam 'People Help The People', het lievelingsliedje en de boodschap van Livia aan de hele wereld! Ook in 2016 zal de commissie een Award uitreiken. Het is de wens van de comissie en de stichting om dit te laten plaatsvinden tijdens een themadag op 12 maart 2015. De Themadag zal gehouden worden in ’t Zand te Maarssen. Wij zullen u via de nieuwsbrief, onze website en facebookpagina op de hoogte brengen van het programma.